High Voltage onthult Gladiator A.D.

J (SocialDisorder)
Vroeger waren sporten nog simpel. Neem nu de gladiatoren van het Romeinse Rijk. Je werd in een arena gedropt, samen met andere gladiatoren en eventueel wat wilde beesten die al twee weken op Russisch dieet stonden en het publiek kon genieten van jouw pogingen om de waanzin te overleven.
High Voltage heeft nu aangekondigd deze edele sport in virtuele vorm nieuw leven in te blazen in de vorm van Gladiator A.D. voor de Wii. De heren beschrijven het als een game die geïnspireerd is door de film 300 en qua gameplay een mix biedt van Bushido Blade, Fight Night en enkele RPG-elementen.

Elke gladiator zal z'n eigen achtergrondverhaal en redenen om te vechten kennen. Tijdens het spelen wordt het verhaal van de gladiator duidelijker, maar je hebt zelf ook invloed op het verloop van het spel. Zo kan de beslissing of je je tegenstander laat leven of niet later consequenties hebben.





De besturing zal vrij simpel zijn: de Nunchuck bedient je linkerarm, de Wiimote je rechterarm. De game zal verder Wii MotionPlus ondersteunen, maar niet vereisen. Zonder MotionPlus zul je een aantal basisbewegingen hebben die met MotionPlus net iets meer nuances kennen. Als je bijvoorbeeld met je zwaard wilt uithalen, beweeg je je WiiMote van links naar rechts. Als je de MotionPlus-uitbreiding hebt aangesloten, wordt de hoek waaronder de klap landt bepaald door hoe je pols gedraaid is. Dit is niet alleen een grafische update, ook het blokkeren van aanvallen wordt hiermee moeilijker.



Zoals je mag verwachten van een game die draait om gladiatorgevechten zal er veel, heel veel bloed aanwezig zijn in de game. De makers zijn echter voorzichtig met de gore in de game, ze willen geen over-the-top-game als Mortal Kombat maken. Dat betekent gelukkig niet dat het een Teen-rating gaat krijgen: je krijgt de beschikking over executies, vernederingen en geweldig brute moves.

Gladiator A.D. staat gepland voor een release in het eerste kwartaal van 2010 en verschijnt exclusief op de Wii.