Sniper en Spy krijgen nieuwe speeltjes in Team Fortress 2

Christophe (SpankmasterC)

Valve gaat zich weer eens als Sinterklaas gedragen en komt binnenkort met een grote update voor Team Fortress 2 waarbij niet alleen de Sniper onder handen genomen wordt maar ook de Spy.

Laten we beginnen met de Sniper. Deze Australische moordrobot krijgt allereerst
"The Huntsman", een pijl en boog waarmee je je vijanden tegen een muur aan kunt pinnen. Hierbij moet niet de fout gemaakt worden om te denken dat je hiermee je tegenstanders "stunt", ze zullen er gewoon dood van gaan en een stuk makkelijker te doden (want eenmaal aan een muur hangend is het lastig om nog te bewegen). Daarnaast kent iedere Sniper wel het probleem dat je ingezoomd aan het richten bent op het hoofd van een Heavy als je ineens een mes van een vijandelijke Spy in je rug krijgt. Niet leuk, dus komt Valve met de "Razorback". Dit is een schild van aboriginal-pluimage, maar dan met een auto-accu eraan vastgetapet. Mocht je in je rug geprikt worden terwijl de Razorback daar hangt dan krijgt de Spy een schok van 10.000 volt en moet hij wachten om opnieuw te prikken tot zijn mes is afgekoeld. Dit geeft jou als Sniper de tijd om hem in zijn gezicht te schieten, iets wat je wel snel zult moeten doen want de Razorback versplintert na het afweren van één aanval.

De Spy krijgt ook twee nieuwe speeltjes, beide zijn chique horloges met extra functionaliteit. De eerste nieuwe gadget is het "Dead Ringer"-horloge welke een realistisch hologram van een dode Spy plant in de wereld na een niet-dodelijk schot. Zelf word je echter voor acht seconden lang gecloaked wat je de mogelijkheid geeft om de snoodaard in zijn rug te prikken. Het tweede horloge is de "Cloak and Dagger", een horloge dat eindelijk de wensen van George Washington uit laat komen: oneindig lang onzichtbaar zijn. Dit kan echter alleen zolang je stilstaat, zodra je loopt zal je cloak langzaam wegvallen zoals we nu al gewend zijn.

Daarnaast komt de update met een nieuwe game-mode en twee nieuwe Arena-maps. De nieuwe game-mode is "Payload Race", waarbij beide teams een payload naar een centraal punt moeten brengen. Nu moeten beide teams dus tegelijkertijd aanvallen als verdedigen in plaats van dat men dit om en om doet. De twee Arena-maps zijn "Sawmill" en "Nucleus", waarbij de eerste voor het eerst weereffecten met zich meebrengt in Team Fortress: het zal namelijk regenen! Daarnaast bevat de map twee levensgevaarlijke zagen vlakbij het capture-punt. Nucleus is een grote circulaire kaart met lange zichtlijnen en smalle wandelpaden boven een diepe kuil gevuld met radioactief afval.

De update wordt 21 mei verwacht.


Als bonus: de intro van Super Smash Brothers 64, Team Fortress-stijl!