Sony gaat zich richten op casual gamers

Ronald (RonaldG)
Voordat Nintendo aan kwam zetten met hun Nintendo DS en Wii om daarmee definitief huisvrouwen en bejaarden aan het gamen te krijgen, was Sony met spellen als SingStar, Eyetoy en Buzz al aardig op weg casual gamers voor zich te winnen. In een interview met John Koller, hardware marketing baas bij Sony Computer Entertainment America, geeft hij aan dat Sony die groep mensen nu gaat gebruiken om de PS3 naar de casual markt te brengen.

Koller zegt dat Sony met de PS3 ondertussen de hardcore groep al te pakken heeft en wijst hierbij op de huidige line-up voor de PS3. Het is volgens Koller tijd om ook de casual gamers aan te gaan spreken met de PS3 en dat wil Sony gaan doen door zich de komende tijd ook te gaan richten op PS2 franchises waarmee ze destijds een groter publiek aanspraken.

“There’s certainly a line-up of very strong family-friendly titles that we’re looking at for PS3 in our continuing effort to appeal to that casual consumer. Think of some of the latter-half PS2 franchises.” zegt Koller

De PS3 versie van SingStar is volgens Sony al een groot succes en ook het PlayStation Network is volgens Sony een belangrijk onderdeel wat betreft familie vriendelijke content. Het lijkt erop dat Sony eindelijk inziet dat de huisvrouwen toch wel een erg belangrijke doelgroep is.