Reggie:"Gebruikte games zijn niet boeiend voor consument"

Morthill
In een interview met Venturebeat deed Nintendobaas Reggie Fils-Aime een aantal uitspraken omtrent de markt rond tweedehands games. Volgens Reggie moeten winkels zich namelijk helemaal niet gaan bezighouden met de doorverkoop van gebruikte games, maar zich richten op nieuwe titels. De consument zou geen belang hebben bij producten die al gebruikt zijn. Games en programma's van Nintendo wil de koper namelijk lang bewaren, omdat hij ze helemaal wil uitspelen. Reggie vergelijkt het met CD's en DVD's, er zijn ook geen grote winkelketens die gebruikte CD's of DVD's inkopen en doorverkopen. Met boeken is het ook geen succes.

"More and more retailers are experimenting with the used game model. We don’t believe used games are in the best interest of the consumer. We have products that consumers want to hold onto. They want to play all of the levels of a Zelda game and unlock all of the levels. A game like Personal Trainer Cooking has a long life.

Describe another form of entertainment that has a vibrant used goods market. Used books have never taken off. You don’t see businesses selling used music CDs or used DVDs. Why? The consumer likes having a brand-new experience and reliving it over and over again. If you create the right type of experience, that also happens in video games."

Het volledige interview met Reggie kun je hier nalezen.