Sony: 'Maak reclame voor je spel!'

Ronald (RonaldG)
In een interview van GamesIndustry met Sony-man Chris Eden, zegt Eden dat de eerste generatie zelfgecreëerde spellen voor het PlayStation Network dankzij slechte marketing een 'eenzame dood zijn gestorven'. Eden vertelt dat ontwikkelaars vaak onderschatten hoe belangrijk het is om op tijd te beginnen met reclame maken voor je nieuwe spel.

"Too many developers have got into the mentality of 'we'll finish the game, and then we'll start the marketing.' That is way too late. You really need to start your marketing efforts at the minimum of two months out from release." Aldus Eden.

Verder meldt Eden dat de officiële PlayStation Blog een goede plek is om naamsbekendheid te verkrijgen, aangezien er door zo'n 150 websites gelinkt wordt naar die site en er per week zo'n 1,3 miljoen pageviews worden gegenereerd. Ook zegt Eden dat de officiële site Playstation.com door ontwikkelaars vaker gebruikt moet worden om hun spellen te promoten.

Sony heeft aangegeven ontwikkelaars van spellen voor het PlayStation Network beter te steunen met de promotie van spellen. Daarnaast heeft Sony vorige week ook al aangegeven complete budgetten beschikbaar te stellen in ruil voor exclusiviteit.