Winter komt toch

Cengizhan (CengizMan)
Hoewel het bijna zomertijd is zijn we Winter niet vergeten. Misschien herinner jij je Winter nog, het spel was een survival-horror, een soort mix van Silent Hill en Lost Planet. We hadden een tijd geleden een bericht over deze game geplaatst. We moesten helaas melden dat het spel werd geannuleerd omdat uitgevers geen markt in het spel zagen. Fans waren woedend en begonnen een petitie. Deze petitie heeft inmiddels meer dan 17000 virtuele handtekeningen verzameld. Daarom zullen veel mensen ook blij zijn met het bericht dat Dan O'Leary, directeur van n-Space, ons heeft gemeld.

O'Leary meld namelijk dat Winter naar versie 2.0 is gegaan. Winter 2.0 zal verschillende dingen verbeteren van het origineel, zoals textures, graphic-effects en zelfs de 3D-engine is aangepast. Het spel zal ook gebruik maken van Wii Motion Plus.

On Wednesday, I got a text from Dan O’Leary, president of development studio n-Space, probably best known for the first-person shooter Geist for GameCube and, more recently, Winter. You might remember the latter as an in-development survival-horror game for Wii, as I ran a piece on the title a short while ago complete with first video. Since then, fans have campaigned for Winter, going so far as to create and populate a petition in support of the project. O’Leary said he was in town with creative director Ted Newman and wanted to show me what they had dubbed “Winter 2.0,” an improved version of the original demo. Since I last saw the game, n-Space assembled a small team and spent about two weeks updating and adding polish to it. Some notable changes. It now uses Wii MotionPlus for more accurate character attacks and object-based interactions. The 3D engine has seen some optimizations. Most obvious, the textures have all been up-rezzed and the muddy look on up-close exteriors is removed. n-Space has added a host of graphic effects, like more realistic falling snow, and completely overhauled the flashlight so that it beams forward a per-pixel light that looks fantastic as it illuminates darkened hallways. I asked O’Leary why he was in San Francisco with Winter 2.0 and he explained that a few publishers have showed some interest in it, which is a good sign. With any luck, maybe the project will find its way to retail yet.