Molyneux had dronken ideeën en ruïneerde huwelijken

Vincent (Gamer_V)
Ja, het is een beetje een telegraaftitel, maar dat is wel waar het dit nieuws op neer komt. In een interview met Developmag vertelt Molyneux over de dingen die er goed en fout gingen tijdens de ontwikkeling van voorgaande games in zijn Studio, Lionhead.

Zo kwam hij met veel ideeën nadat hij wat te veel gedronken had, ideeën die nergens heengingen maar wel veel geld kostten. Ook werd er zo hard gewerkt aan de originele Fable, dat het aantal uren dat er in gestoken was hard terugkwam in de vorm van verpeste levens en geruïneerde huwelijken. Hij is dan ook vooral blij dat Fable II een normaal proces had. Klik hier voor het hele interview.

The truth is, I think I’m famously awful at developing games. Before, I’d walk into the office, wave my arms and say ‘I’ve just had a cool thought’ – usually after severe alcohol abuse – and that lead us to spending a lot of money very foolishly on things that weren’t going to get anywhere.

If you asked me what I was most proud of in Fable 2, it’s not actually any of those: I’m most proud of the process. If I’m honest, on Fable we just burnt people’s lives; we destroyed the team. Week after week, month after month, they worked 50, 60, 70, 80 hour weeks. It destroyed their lives and destroyed their marriages. You just can’t do that anymore. You can’t do it.