"Mass Effect 2 wordt uitgebreider en dieper dan voorganger"

Morthill
Dat Mass Effect 2 in ontwikkeling is is al lang geen geheim meer. Niet alleen kondigde Bioware altijd al aan dat er een trilogie zou komen, ook sprak EA-baas Riccitiello al vaker over de game. Toch heeft de Canadese ontwikkelaar tot gisteren gewacht om de game officieel aan te kondigen. Het tweede deel in deze serie speelt zich, wat uit de teaser al bleek, af na het eerste deel. Sarens leger van Geth lijkt verslagen en de mensheid probeert zijn positie in het heelal te verstevigen, maar dan blijkt er een nog groter gevaar op te doemen.

Volgens CEO en general manager Dr. Ray Muzyka zal Mass Effect 2 stukken beter worden dan zijin voorganger. De combat zal nog intenser worden en er zullen veel meer mogelijkheden komen om met de wapens. Ook belangrijk is dat één van de grootste kritiekpunten van het origineel, de vrij saaie verkenningsmogelijkheid van het heelal, aangepakt zal worden en het zal allemaal veel dieper worden, zonder dat dit ten koste zal gaan van de emotie die het verhaal zal bevatten.

We’re going to surpass the extraordinary gaming experience we brought our fans in Mass Effect by delivering intensified combat and expanded weapon options as well as increased depth of planet exploration, all while delivering a powerful, emotionally engaging story. Mass Effect 2 is shaping up to be an unforgettable RPG-shooter experience, taking players on a non-stop roller-coaster ride filled with stunning plot twists and no-holds-barred action.

Mass Effect 2 zal begin 2010 verschijnen voor de Xbox 360 en PC.