Team Fortress 2 "crits" eindelijk uitgelegd

Vincent (Gamer_V)
Voor wie niet bekend is met Team Fortress 2: in deze pixar-uitziende multiplayershooter zijn er twee teams die elkaar proberen af te maken. Er zijn negen verschillende klassen met elk hun eigen specialiteiten. Een feature van de game waren critical hits, oftewel crits, wat veel spelers zagen als willekeurige schade. Als je een crit kreeg, deed je even extra schade. Een bepaald slag spelers was hier niet echt tevreden mee, omdat het hun 1337-skill zou inperken. Nu heeft Valve op hun blog eindelijk uitgelegd hoe de crits in zijn werk gingen en gaan (na de meest recente update).



Simpel gezegd is er nu een basiskans van 2% dat je een critical hit doet. Des te meer recente schade je hebt berokkend aan andere spelers, hoe groter die kans werd. Voor de update was deze basiskans 5%, maar voordat je dezelfde basiskans en schadekans had moest je 550 schade doen, iets wat volgens Valve net zo vaak gebeurde "als de backstabcode die juist werkt". Door de update zouden crits dus minder kans moeten zijn, en meer op spelervaardigheid gebaseerd moeten zijn.

Voor het lange verhaal kan je terecht op de Team Fortress 2 blog.