Brein achter Braid werkt aan 2D RPG

Kees_Pimpelmees
Goed nieuws voor de old-school gamers. De man achter de platformer Braid, Jonathan Blow, heeft onlangs in een interview met Gamasutra gezegd aan een 2D RPG te werken. Hoewel hij er niet veel over kwijt wou, vertelde hij dat hij in deze game de dialogen anders wil aanpakken dan in andere RPG's.

Right. When you play an RPG, you usually go and try to exhaust the whole conversation tree, just because you know that there might be something that you get. That's true.

The way I'm thinking about it for the current game is that what goes on in those dialogs is actually very closely related to the core mechanic that you do in the RPG. And I can't really say more about it. But there is more of a tie, like you were saying is going on with Braid -- a tie between the game mechanic, or the core ideas and themes, and the things that you do.

Hoewel Jonathan er niet al te veel over kwijt wil, valt te zien dat hij er erg enthousiast over is. Nu maar hopen dat hij dit project ook daadwerkelijk afmaakt. Voor dit project is hij namelijk al een tijdje met enkele andere projecten bezig geweest, maar die gingen hem vervelen. Dit vertelt hij ook openlijk in het interview en geeft hij als reden dat hij niet veel kwijt wilt over zijn nieuwe pareltje.

I don't really want to give much detail about it, though. And the reason is that I've had three or four different games that I was convinced was the next game I was working on, and I'd work on it for a little bit and decide I could maybe do something better.



Mijnheer Blow in actie