Sony moet kapotte drives PS3 repareren

Bart
Bij TV-programma TROS Radar meldden zich honderden mensen met een kapotte lens in hun PlayStation 3. Reden voor Radar om hier afgelopen maandag een uitzending aan te wijden.

Volgens Sony hebben zich slechts 68 mensen gemeld met een kapotte lens die buiten de garantie van 1 jaar valt. Radar geeft echter aan dat dit aantal veel hoger ligt. Een advocaat die aan het programma meewerkt, geeft vervolgens aan dat "consumenten recht hebben op service zelfs na de garantie, omdat deze niet volgens de wet is."

De conclusie van Radar: Sony zou dus een gratis reparatie moeten aanbieden binnen een garantietermijn die de wet aangeeft en dezelfde gerepareerde console terug moeten sturen in plaats van een willekeurige.

Er is inmiddels een brief opgesteld, die winkeliers uitlegt wat de rechten van de klant zijn. De betreffende uitzending is overigens hier te bekijken. Wordt ongetwijfeld vervolgd...



Met dank aan Kasper79 voor het herschrijven van de sumbit en D1ngus voor het aanleveren van de link naar de aflevering