The Witcher miljoen keer verkocht, nieuwe games onthuld

Morthill
Vorig jaar verscheen op de PC de RPG The Witcher. Een titel die ondanks zijn vele bugs en problemen erg positief werd ontvangen. Veel media beoordeelden de game zelfs als beste RPG van 2007. Dit jaar bracht CD Projekt RED een verbetering van de game uit, de Enhanced Edition. Hierin werden bugs verwijderd, graphics verbeterd en laadtijden verminderd. Gevolg was een nog betere beoordeling hier op FOK!games. Al dit succes heeft ervoor gezorgd dat vlak voor de game een jaar uit is, hij een miljoen keer verkocht is. Niet onaardig voor een onbekende developer uit Polen en een onbekende IP.

Adam Kicinski, CEO van CD Projekt RED, was uiteraard erg blij met het succes van de game. Zijn bedrijf heeft vele miljoenen in de originele game en de Enhanced Edition gestopt en door het succes kan de studio nu aan nog meer en betere titels werken. De lovende kritieken die zijn bedrijf kreeg van zowel de pers als de community voor het lanceren van de Enhanced Edition was een indicatie dat ze qua development op het juiste spoor zitten.

We created The Witcher with the intent of becoming an acclaimed and successful development studio that always made games for its fans; we spent more than $11 million developing The Witcher and the Enhanced Edition, and it sure is nice to make some of that money back! The success of The Witcher has ensured that we'll be able to make the games we want – and the games that fans want – for the foreseeable future, and the amazing response we had from the gaming community to the Enhanced Edition really reinforced that we're on the right track with our development philosophy. We really couldn't have achieved this sort of success without the support of our amazing fans.

Voor The Witcher is het einde ook zeker nog niet in zicht. De wereld biedt nog genoeg plekken om te verkennen en er is een enorm publiek dat de game nog graag op de consoles zou zien verschijnen volgens Michal Kicinski, mede-oprichter van CD Projekt. Hoewel de studio gericht is op PC, is een console-versie nooit uitgesloten. Daarnaast zal er binnenkort naar buiten getreden worden met een nieuwe multi-platform titel die in ontwikkeling is bij Metropolis Software.

This is really just the beginning for us. There are a lot more places to explore in the world of The Witcher and there’s obviously a huge audience out there that would still love to see the game on consoles… we're PC developers first and foremost, but you never know! We've already unveiled our DRM-free classic-games distribution site at GOG.com, and we intend to build that site aggressively in the coming months. We're also rather close to breaking our silence about the multi-platform project underway at Metropolis Software, in which we recently acquired a majority stake. Needless to say, we're very excited about the future and we think gamers will be, too!

Om het succes van The Witcher te vieren heeft de studio ook een filmpje gelanceerd via Gametrailers, waarin beelden te zien zijn van nog niet eerder aangekondigde titels.