Rare developer:"De 360 heeft zijn grens nog niet bereikt"

Morthill
Gedurende de tijd dat een console op de markt is leren developers steeds beter omgaan met de hardware. Ze kunnen elk jaar weer meer uit een console halen dan in het begin werd aangenomen. Het zal dan ook voor velen niet als een verrassing komen dat Nick Burton, een senior software engineer bij Rare, in een interview met Videogamer 24/7 heeft aangegeven dat hij verbaasd is door wat er nu al allemaal mogelijk is op de Xbox 360.

Als je Burton vlak na de lancering van de 360 had gevraagd of de console een game als Banjo Kazooie aankon, dan had hij nee gezegd. Hij ziet verder ook de groei die de console doormaakt en weet dat de grafische grens nog verder gerekt kan blijven worden. De grens volgens Burton ligt dan ook bijna bij hoe creatief je bent en hoeveel fantasie je hebt. Al ziet hij ook wel in dat je voorlopig ook niet genoeg geheugen hebt om alles te kunnen, maar wat we nu zien is niet de limiet van de Xbox 360.

Even at the start of this generation, if you'd said to me, without actually me just looking at it and you were asking me off the cuff as a graphics programmer, could that happen, I'd have said no. And then you think, well, what's going to come next? You can still keep pushing it and pushing it and pushing it.

[...]

You're probably actually more bound maybe by art authoring and the amount of data throughput that, just the amount of memory you'd need, but I don't think 360 has reached its limit.

Als je het hele interview met Nick Burton wilt nalezen, dan kan je dat hier doen.