Feministen maken zich dik om Fat Princess

Vincent (Gamer_V)
Een tijdje geleden is Fat Princess aangekondigd. In deze game moet je een prinses redden maar de tegenstanders maken dat niet makkelijk: zij kunnen eten naar de prinses toegooien om haar dikker en dus moeilijker te vervoeren te maken. Helaas zijn enkele feministen niet helemaal blij met de game.

Shakesville: [Fat Princess] looks and sounds just adorable—but the only thing I can't figure out is why anyone would want to rescue a fat princess in the first place, since everyone knows that fat girls are unlovable human garbage at whom any sensible bloke would sooner hurl invective than cast a longing glance... I'm positively thrilled to see such unyielding dedication to creating a new generation of fat-hating, heteronormative assholes.

Fat Princess gaat er dus voor zorgen dat hele generaties dikke vrouwen als "afschuwelijk menselijk afval" gaan zien! Ondanks dat het sarcastisch lijkt, bedoelt ze het bloedserieus.

Feminist Gamers: Honestly, the “core game mechanics” are brilliant, and if I didn’t care one whit about the objectification of women or fat-bashing, I would think this was the best thing since… well, Team Fortress 2…

Instead of running out into the forest to find cake to fatten up the princess with, why not go out and find gold (which is a lot heavier than cake) to stuff into a treasure chest. The more gold in the chest, the heavier it would be, and the harder it would be to carry.

Oh, but that’s not as “cute” as cake and fat chicks. Right.

Deze feminist stelt een alternatief voor, alhoewel net natuurlijk nergens op slaat om goud in de schatkist van de tegenstander te gooien. Gelukkig ziet ze ook in dat schatkisten niet zo schattig zijn als cake en dikke chicks. Tot nu toe heeft de Art Director van Fat Princess alleen deze korte reactie gegeven: de ontwerper hiervan een vrouw.

Does it make it better or worse that the concept artist (who designed the look, characters, everything) is a girl?