Ryan Payton reageert op reviewbeleid MGS 4

Kevin (KoosyNL)
Een aantal dagen geleden werd bekend dat reviewers die het nieuwe spel van Konami wilde reviewen zich moesten houden aan een aantal regels. In deze regels stond beschreven welke details ze niet mochten noemen in hun reviews. De media was hier natuulijk niet echt blij mee, en EGM besloot om hierdoor de game geen cijfer te geven. Kojima Productions' Assistant Producer Ryan Payton heeft nu gereageerd op de verhalen en legt uit waarom zij dit beleid hanteren.

Er waren een aantal zaken waar de pers niet over zou mogen praten. Het ging over de lengte van de installaties, lengte van de cutscenes, de intro van de game, hoeveelheid verschillende landschappen en verschillende zaken die te maken hebben met het verhaal.

Payton zegt dat er verschillende installaties in het spel zitten. Er is één installatie van 8 minuten aan het begin van de game en een aantal installaties tijdens de game van ongeveer 2 minuten. Over het beleid van de cutscenes vertelt Payton dat door het verklappen van de lengte, je veel informatie legt bij de gamer en daarmee het gevoel en het verrassingseffect weg haalt. Payton zegt daarbij dat reviewers het wel over de lengte van de cutscenes en installaties mogen hebben, maar niet mogen verklappen wat er tijdens of vlak na gebeurt.

Volgens Payton is het beleid over de intro, de verschillende landschappen en het verhaal erg streng omdat ze absoluut niet willen dat het plezier van gamers die al zo lang op deze game hebben gewacht wordt verpest door spoilers.