GTA4 problemen zorgen voor grote ergenis

Evilshadowlink
Een maand en vele verbroken records later kampt Grand Theft Auto IV nog steeds met veel problemen voor de gamers. De Xbox 360 versie van het spel loopt bij een nodig aantal mensen vast of geeft de 'Red Ring of Death'. Een thread op het forum van Xbox.com loopt vol met reacties van mensen die op deze problemen stuiten.

Een lid van het forum heeft na enig onderzoek de conclusie getrokken dat de problemen worden veroorzaakt door het overloaden van het cache-geheugen:

"As it stands, there’s no fix. But we did some research and believe we have the answer as to why this is happening.

Rockstar, in their very finite wisdom designed the game to have no loading times. That’s great, except for the fact that GTA IV now overloads the cache and causes a lock-up (freeze). So now, instead of saving load times and providing a seamless experience, Rockstar has forced some machines to crash while attempting to load from the cache.

The solution: Rockstar needs to release a patch that limits the strain on the RAM right out of the gate. Can they even do this? Who knows? They haven’t managed to make a game that doesn’t freeze in two years. Unless you count the mega epic “Table Tennis”."

De thread heeft op het moment van schrijven 1.859 reacties gekregen en is meer dan 65.000 keer bekeken. Reactie van Microsoft of Rockstar moet nog komen.