Chinese gamesmarkt groeit met 60%

Chris (afterparty05)
Het is niet zeker of het voornamelijk ligt aan de Chinese Vii, maar de Chinese gamesmarkt is in 2007 met 60% gegroeid tot $1.66 miljard. Volgens Pearl Research zal de Chinese gamesmarkt groeien tot $3 miljard in 2010. Volgens Allison Luong, de directeur van Pearl Research, is de marktgroei veel hoger dan verwacht, voornamelijk door de diverse content en de groeiende welvaart van het gebied. Voornamelijk Chinees getinte en casual games zullen de komende jaren zorgen voor groei, aldus Luong.

Een ander aspect dat bijdraagt aan de groei is de hogere inkomsten per online users. Zo verdienden online games vroeger $5 of minder per user, en is dit gestegen naar $7 tot $12. De populairste online games in China zijn "Fantasy Westward Journey" met 1,66 miljoen users, en "Zhengtu Online" met 1,52 miljoen users. Veel van de gamesproducenten zijn ook publiek gegaan in 2007 en kregen daar flink wat geld voor investeringsmogelijkheden voor terug.

Volgens onderzoek onder jonge gamers worden vooral casual games gespeeld om in contact te komen met leeftijdgenoten en om te flirten. Door cheaten en diefstal van accounts houden de meeste gamers op met een spel.


Fantasy Westward Journey