Capcom mikt op digitale distributie

Maarten (Moart)
Capcom zal steeds meer de nadruk gaan leggen op het digitaal distribueren van games. Op deze manier zullen er goede games gaan verschijnen die anders nooit het daglicht hadden gezien. De aankomende maanden zal Capcom met een aantal digitale downloads komen die de focus leggen op innovatie, creativiteit en de community.

Er zullen zowel oude IP's van Capcom gebruikt worden, als geheel nieuwe games. Één van die nieuwe titels is Plunder, een 'casual real-time multiplayer strategy game' met een piratenthema gemaakt door een aantal ex-Bungie medewerkers. Wolf of the Battlefield: Commando 3, Bionic Commando Rearmed, 1942 Joint Strike, en Street Fighter II Turbo HD Remix zijn allemaal titels die op deze manier aan de man zullen worden gebracht.

"We're just excited that this medium offers more opportunities to develop great games that might not have otherwise been viable via the retail channel. We want to be a leading player in the download sector as it grows, and with our current plans we look set to achieve this goal"... aldus Michael Pattison, hoofd van de Europese marketing bij Capcom.