Team Fortress 2 gaat op de schop

Christophe (SpankmasterC)
Terwijl wij gamers druk bezig zijn met volle teugen aan het genieten van Team Fortress 2 is Valve ondertussen bezig om ons toekomstige plezier te garanderen. Dit zullen ze doen door nieuwe maps toe te voegen, bepaalde classes aan te passen en door andere nieuwe dingen toe te voegen.

Allereerst de nieuwe maps, er wordt hard gewerkt aan een remake van Team Fortress Classic klassieker Badlands, welke nu geen Capture The Flag meer zal zijn maar met control points zoals bijna elke andere map in TF2. Of de andere map volledig nieuw is of ook een remake is niet duidelijk, wel dat Valve de maps binnen twee maanden beschikbaar wil stellen (maar gezien Valve's reputatie op het gebied van deadlines moet dit maar met een flinke korrel zout genomen worden).

Ook is er iets meer duidelijkheid over de Medic Achievement Pack, welke al begin december aangekondigd was. Deze zal niet alleen nieuwe achievements toevoegen, ook zal de Medic gameplay-veranderingen ondergaan. Gameplay veranderingen gaan we ook bij andere classes zien, in een emailuitwisseling met Valve's Robin Walker kwam het volgende naar boven:

We are indeed investigating Soldier changes, and one of the
changes we're trying out is focused on making Soldiers a little more
careful firing their rockets at point blank targets.

As for the Pyro scoring, we have a minor tweak coming down the pipe. He's going to get a small amount of points for every enemy he ignites. This should reward you for those moments where you drop into the middle of an enemy pack and light them all up, hurting them all and disrupting their plans, but not managing to actually kill them.

Wanneer we deze veranderingen mogen verwachten is nog onduidelijk, wel is er gezegd dat er eerst "andere content" vrijgegeven zal worden voordat de maps komen, wie weet zijn dit dus wel de gameplayveranderingen en de achievement pack.