Activision is ook zonder fusie de grootste

Morthill
Onlangs kondigden Activision en Vivendi aan te gaan fuseren tot Activision Blizzard, waarmee het nieuwe bedrijf de grootste uitgever van games ter wereld zou worden. Uit recent vrijgekomen cijfers blijkt dat Activision dit doel ook zonder fusie al bereikt had, in ieder geval in Amerika. In de eerste elf maanden van 2007 beheerste het bedrijf namelijk 16,8% van de totale softwaremarkt voor zowel console- als handheldgames. Dit is bijna een verdubbeling ten opzichte van 2006.

Het beste moment voor Activision was november toen het bedrijf met Guitar Hero III en Call of Duty 4 de twee best verkochte games in handen had. Als we kijken naar de tien best verkochte games in de afgelopen maand stond Activision vijf keer in de lijst, Guitar Hero III pakte drie plaatsen en Call of Duty 4 ook nog eens twee. Als kers op de slagroom is Guitar Hero sinds januari de grootste franchise geweest in de Verenigde Staten.

Robert Kotick, Chairman en CEO van Activision Inc., was uiteraard erg blij met deze resultaten.

"We continue to see strong consumer response to our wholly owned and internally developed titles - Guitar Hero III: Legends of Rock and Call of Duty 4: Modern Warfare. We are well positioned to continue our leadership position through the remainder of the year and are on track to delivering another record year of revenue growth and the most profitable year in our history."