Wii-versie Guitar Hero 3 uniek

J (SocialDisorder)
Terwijl Neversoft druk bezig is om de volgende Guitar Hero voor de PS3 en X360 te ontwikkelen, heeft Vicarious Visions de taak gekregen om de game voor de Wii en PS2 aan te passen. Samen met de producent van de instrumenten, Red Octane, hebben zij een aantal features voor de game ontwikkeld die uniek zullen zijn in de Wii-versie.

Het was al duidelijk dat de Wii-versie van de gitaar een uitsparing had om je Wii-mote in te plaatsen, het lag dan ook voor de hand dat de tilt-sensor in de Wii-mote gebruikt zou worden om de Star Power te activeren, in plaats van een ingebouwde tilt-sensor zoals in andere Guitar Hero gitaar-controllers. Tijdens de game kun je speciale akkoorden spelen die je Star Power opbouwen. Door je gitaar even verticaal te houden, activeer je deze Star Power. Als Star Power actief is verdien je twee keer zoveel punten en doet je karakter allerlei maffe trucs op het podium. Hoe meer Star Power je hebt opgebouwd, hoe langer deze periode duurt.




Wanneer je Star Power activeert, zal de gitaar bovendien gaan trillen dankzij de rumble in de Wii-mote. De rumble wordt ook geactiveerd tijdens speciale gebeurtenissen op het podium. De Wii-gitaar zal de enige zijn die rumble kent.
Net als in alle andere Guitar Hero games zul je een piep horen als je een akkoord mist, maar in tegenstelling tot de andere versies zal deze piep niet doorgegeven worden via het normale audio-kanaal. In plaats daarvan zal de Wii-mote van de speler die het akkoord miste een piep afspelen via de ingebouwde speakers. Zo kun je in multiplayer-modes horen wie van jullie twee het verprutste, in plaats van dat je moet raden voor wie die piep klonk.

De game zal verder 480p widescreen ondersteunen, net als de PS2-versie. Half november zal de game in Europa gaan verschijnen op PS2, Wii, PS3 en X360. Een DS-versie staat ook in de steigers, alleen is een releasedate hiervan nog niet bekend.