King Story is de naam

Bril_idioot
Het mysterieuze 'Project O', dat ontwikkeld wordt door het zeer begaafde ontwikkelaarsteam van Marvelous Interactive's dat onder andere meewerkte aan Final Fantasy XII, Dragon Quest VIII en Harvest Moon, heeft eindelijk een officiële naam gekregen: Ousama Monogatari, of te wel King Story. Dit wist het Japanse gametijdschrift Famitsu in zijn laatste editie te vermelden.

De hoofdpersoon uit King Story is Corobo Bread. Corobo is een zieke jongen die een magische kroon vindt die hem in een koning verandert. Jij als speler mag hem gaan besturen en het is dan ook jouw doel om je nieuwe 'baantje' als koning in goede banen te leiden. Dit doe je door allerlei klusjes op te laten knappen door je onderdanen.

De game begint in een klein dorpje dat op Corobo's huis na eigenlijk alleen bestaat uit gestrekte groene vlakten. Zodra je naar buiten loopt zullen je onderdanen je volgen en zullen ze openstaan voor jouw commando's. Dit zijn commando's als: Zoek een schat, bouw een huis of/en leg een straat aan. Voor elk commando heb je weer een apart aantal mensen nodig, dit varieert van twee mensen tot tientallen mensen.

Naarmate de tijd verstrijkt en je dorp uitgroeit tot stad, zullen er meer dingen zijn die je kunt doen. Zo zullen er bijvoorbeeld steeds meer verschillende winkels zich in je stad gaan vestigen. Dit varieert van wapenwinkels tot restaurants.

Maar het leven van een koning is natuurlijk niet alleen rozengeur en maneschijn. Zo zul je ook vaak te maken krijgen met zaken die je koninkrijk zullen bedreigen, zoals vuurspuwende draken. Ook hier geldt weer dat je deze 'klusjes' kunt laten opknappen door je onderdanen. Reken echter maar wel dat je voor het verslaan van deze monsters heel wat manschappen nodig zult hebben.

De game bevat echter niet alleen een simulatiekant, er wordt namelijk ook gewerkt aan een meer RPG kant van de game. Zo zal elke bewoner van je stad een eigen leven krijgen. Zo zul je als koning met sommige personages kunnen communiceren, waarna je hun verschrikkelijke levensverhalen te horen zal krijgen. De game wordt dan ook gezien als een combinatie tussen simulatie en RPG.

De game is nu pas slechts voor 35% klaar en staat dan ook pas in 2008 gepland. De eerste videobeelden zullen in september verschijnen op de Tokyo Game Show en wij zullen dan natuurlijk zo snel mogelijk informeren als we zulke beelden in handen krijgen.