Halo 3 moet 155 miljoen dollar opleveren in 24 uur

Maarten (kepler)
Halo 2 heeft Microsoft in de eerste 24 uur van de release 125 miljoen dollar opgeleverd in de US, en de verwachtingen voor Halo 3 zijn nog hoger. Op dit moment zijn er ongeveer één miljoen pre-orders geplaatst en de verwachting van Microsoft is dat ze met Halo 3 155 miljoen dollar zullen binnenhalen tijdens de eerste 24 uur.

Dit bedrag is erg ambitieus, zeker omdat de hoogste opbrengst voor een film (Spider-Man 3) 151 miljoen dollar was in het eerste weekend. Natuurlijk kun je deze twee releases niet direct vergelijken, maar Microsoft ziet de release van Halo 3 wel als een grote film-release. Microsoft werkt samen met verschillende partners om de game te promoten; Comcast, Burger King, 7-eleven (soort supermarkt), Mountain Dew (frisdrank) en Pontiac.

De campagne is deze week gestart met een nieuwe smaak van Mountain Dew. Master Chief is te zien op het flesje en het drankje bevat 30% meer caffeine. Elke partner, behalve Burger King, is van plan om ongeveer vijf miljoen dollar aan TV-spotjes te besteden, naast de reclame in de winkels.

In Amerika kun je een week voor de release speciale reclames verwachten van Halo 3, met daarin nadruk op de Making of en de soundtrack in de game. Halo 3 is namelijk ook sponsor van de Projekt Revolution music tour, met daarin optredens van Linkin Park en My Chemical Romance.

De komende weken zal je dus steeds meer te zien krijgen van de gigantische reclame-campagne voor Halo 3 en dat betekent ook steeds meer (soms exclusieve) beelden van Halo 3. De game zal in Nederland vanaf 26 september in de winkels liggen.