Epic slaat terug in juridisch gevecht met Silicon Knights

J (SocialDisorder)
We maakten eerder al melding van de aanklacht die Silicon Knights indiende tegen Epic Games, en nu heeft die laatste partij bij monde van Mark Rein weerwoord geboden en zelfs een eigen aanklacht tegen Silicon Knights ingediend.

De oorspronkelijke aanklacht komt er in het kort op neer dat Silicon Knights Epic Games aanklaagde wegens het te laat leveren van de Unreal Engine 3.0 (volgens Silicon Knights omdat de ontwikkeling van Gears of War voorrang kreeg), waardoor de ontwikkeling van de game Too Human onnodig vertraagd werd.

De uitleg van Epic is dat Silicon Knights een engine gekocht had die nog in ontwikkeling was, hiervan op de hoogte was en bovendien op de hoogte was van het feit dat Gears of War gebruikt werd om de engine te testen, aanpassingen te maken en eventuele features toe te voegen.
In het contract met Silicon Knights was zelfs een disclaimer opgenomen dat de engine sommige eisen van Silicon Knights niet zou kunnen vervullen. In dat geval zou Silicon Knights de engine niet aan mogen passen om die eisen wel te vervullen.

Volgens Epic zou Silicon Knights toegegeven hebben aan een eigen engine te werken, getiteld Silicon Knights Engine, en hierin Epic's Licensed Technology en delen van Unreal Engine 3.0 verwerken. Epic klaagt hierom nu Silicon Knights aan wegens het schenden van het contract, copyrighted materiaal en de licentie-overeenkomst. Epic eist hiervoor een schadevergoeding die tenminste $650.000,00 zal bedragen, maar het exacte bedrag door de rechtbank zal laten bepalen.