Gamesindustrie in 2008 groter dan muziekindustrie
De game-sector blijft maar groeien en zal tot 2011 zeker de snelst groeiende entertainmentindustrie zijn, aldus de consultants van PricewaterhouseCoopers. Het onderzoek maakte deel uit van het jaarlijkse "Global Entertainment and Media Outlook" onderzoek. De groei wordt veroorzaakt door online en draadloos gamen, next-gen consoles en de groei van in-game advertenties. De data is inclusief gamesverkopen, maar exclusief hardware en accesoires verkopen.
In 2011 zal de gamesmarkt $48.9 miljard omzetten, met een jaarlijkse groei van ongeveer 9.1 procent. Deze groei is wel minder aan het worden omdat de industrie volwassen wordt en de huidige generatie consoles ouder wordt. Ondanks dit blijft de groei echter ruim boven de groei van de totale entertainmentindustrie, deze groei wordt geschat op 6,4 procent per jaar.
Azië blijft de regio met de hoogste uitgaven aan games. In 2011 zullen zij naar verwachting $18,8 miljard dollar gaan omzetten.