Brits Xbox-repair-centre overbelast
Als oplossing is men uitgeweken naar buitenlandse reparatie-centra. Hoewel Microsoft dit niet direct toe wilde geven, kwam gamer Lee Sherman hier per toeval achter. Na verschillende telefoontjes naar de servicedesk van Microsoft kreeg hij maar geen duidelijkheid over hoe ver men was met de reparatie van z'n console, alleen dat de console snel geretourneerd zou worden. Hij eiste met iemand van het reparatiecentrum direct te spreken, maar er werd hem meegedeeld dat ze daar geen telefoons hebben. Een zoektocht in de Britse telefoongids leverde echter wel een nummer op. Toen hij eenmaal iemand van het reparatiecentrum te pakken had gekregen, kreeg hij te horen dat z'n console in Praag was.
Gevraagd naar de reden, werd hem meegedeeld dat het repair-centre dagelijks 1.500 tot 2.500 consoles binnenkomen met drie UPS-vrachtwagens en direct doorgestuurd worden naar Praag. Lee besloot daarop de servicedesk met nog een telefoontje te vereren en hen te confronteren met dit gegeven. De helpdesk supervisor moest toen toegeven dat de console inderdaad in Praag stond en nog niet bekeken was.
Door het versturen naar buitenlandse reparatie-centra heeft Microsoft bovendien tien extra dagen de tijd om de console weer terug bij de consument af te leveren.
Op het moment van schrijven heeft Microsoft nog niet officieel gereageerd.

Don't focus on the failure rate. Focus on the support we are providing.