Meer details bekend over Lost Odyssey

Maarten (kepler)
In een interview met het Japanse blad Famitsu zijn er wat meer details naar voren gekomen over de game Lost Odyssey. De game blijkt op dit moment voor ongeveer 70% af te zijn en ze zijn nu vooral bezig met het balancen en tweaken van de gameplay.

Het standpunt van de camera zal vast zijn, maar er zullen wel effecten aanwezig zijn die de ervaring intenser zullen maken. Muziek zal erg belangrijk zijn in deze game en de muziek-stijl zal compleet anders zijn dan die van Blue Dragon, de eerste Mistwalker-game op de 360. Over het battle-systeem werd verteld dat er een 'wall-system' gebruikt zal worden, en de speler moet ervoor zorgen dat de voorste strijders ook de achterste beschermen. De tegenstanders zullen deze formaties ook gaan gebruiken.

Mistwalker is van plan om een system erin te verwerken dat werkt met de analoge triggers om de formaties te doorbreken. De magische krachten zullen veel sterker zijn dan de fysieke aanvallen, maar ze zullen wel beschermd moeten worden tijdens de aanvallen. Nieuwe vaardigheden zullen ook gecombineerd kunnen worden met bijvoorbeeld verschillende wapens.