Too Human trilogie blijft op de 360

Maarten (Moart)
Too Human is een langverwachte titel welke al een enorme tijd op zich laat wachten. Los van het feit dat het spel orgineel op de eerste PlayStation zou verschijnen, heeft de Xbox 360 uitvoering ook al wat vertraging opgelopen.

Naar aanleiding van deze vertraging werd Denis Dyack van Silicon Knight gevraagd wat de planning is voor de volgende twee delen van de trilogie. Zou een dergelijke ontwikkeltijd van de eerste game er niet voor zorgen dat deel twee en drie het einde van deze generatie spelcomputers niet zouden halen?

Volgens Dyack is dit niet het geval. Zo nam het ontwikkelen van de basis van de trilogie enorm veel tijd in beslag. Nu deel één bijna af is, hoeven ze zich niet meer druk te maken over het ontwerpen van nieuwe karakters en de structuur van het spel. Wat Dyack vaak mist in vervolgen, is dat deze vaak het orgineel 'breken' door er te veel nieuwe dingen in te stoppen. Door de trilogie op één console uit te brengen, proberen ze deze "sequelitis stuff" te vermijden.