PS3 hoofdplatform voor Burnout 5

J (SocialDisorder)
De CEO van Criterion Alex Ward heeft aangegeven dat de nieuwe Burnout-game primair voor de PS3 ontwikkeld zal worden. Criterion is van huis uit een Sony-platform specialist en zal deze traditie dan ook voortzetten in de komende generatie consoles.

Ward verwacht dat de nieuwe Burnout eruit zal zien als een second-generation PS3-game, ondanks dat hij in het eerste jaar van de console uit zal komen. Hoewel de focus dus op het PS3-platform ligt, zal de X360-versie geen ondergeschoven kindje worden.

Ward benadrukte ook dat het accent op de crashes zal liggen, en hoe de gamer deze beleeft. De crashes zijn de hart en ziel van Burnout, en zonder geloofwaardige crashes is het spel ongeloofwaardig. Hij trok hierbij de vergelijking met de eerste Superman-film. Daarbij legden de makers alle aandacht in het vliegen. Als je niet geloofde dat Superman vloog, was de hele film ongeloofwaardig.

The first crash you see on PlayStation 3 has got to go way beyond everything you've ever seen, beyond anything that we've ever done. Because every time we put our game out, people say, 'It's the best crashes ever in a game.' We've got to go beyond that now. We have to go beyond a game, and we have to go beyond a game car crash. That's what all of our work is focused on right now.