"PS3 launchtitels benaderen al de 25GB"
Aldus Harrison heeft de beslissing om blu-ray in de console te stoppen niks te maken met films. Iets wat wellicht onwaarschijnlijk lijkt gezien Sony's overige activiteiten. Volgens Harrison heeft DVD niet voldoende capaciteit om de data-hongerige RSX GPU en Cell CPU van data te voorzien. Blu-ray zou puur vanuit een games-perspectief zijn toegevoegd.
Ook trok hij uitspraken in twijfel over dat de blu-ray schijfjes enkel gevuld zouden worden met high definition filmbeelden en dat de gamedata gewoon op een DVD schijfje zou passen. In exacte woorden had hij het volgende te melden:
"It's not just about graphics. It's about 7.1 audio, it's about speech, itÂ’s about having up to 1080p movies built into the game; it's high res textures, it's animation, it's everything that goes into making a very rich and varied next-gen experience. Partly it's visual, partly it's sound, and partially it'll be down to gameplay benefits as well - more levels, more detail, richer experiences."
Toch verdedigde Harrison ook de beslissing van de meeste ontwikkelaars om toch high definition video toe te voegen aan de game.
"I see nothing wrong with having non-interactive, full HD sequences as part of the game. That's all part of the production value and the experience that you get when you buy the game. I don't see that as a weakness at all."
De blu-ray drive in de PlayStation 3 kreeg de schuld van de vertraging van de console evenals de moeite met het productieproces. Tevens zou de drive het systeem veel duurder maken voor de consument. Microsoft beschuldigde eerder Sony van het de consument ontnemen van keuzes door blu-ray te forceren in plaats van de keus om het er los bij aan te schaffen zoals de HD-DVD add-on bij de Xbox 360. Het nadeel van de aanpak van Microsoft is dan natuurlijk het feit dat de HD-DVD drive niet gebruikt zal worden voor de games maar enkel voor het afspelen van high definition films.
