Heatseeker naar de Wii

Roy
Het eerste project dat Codemasters naar de Wii gaat brengen is Heatseeker, een flightsim die gezien kan worden als een combinatie tussen Afterburner en Ace Combat. Heatseeker verscheen eerder al op de PS2 en krijgt nu speciaal voor de Wii aangepaste controls.

Er wordt sinds januari 2006 aan de game gewerkt met een crew die zo groot is dat de credits ongeveer 8 pagina's groot zijn. Ook werkt het leger mee aan de game zodat realiteit een grote rol kan spelen.

Tijdens de game kun je in meer dan 30 vliegtuigen vliegen en uiteraard kom je oude bekenden tegen als de F16, F22 en MIG 29. Tevens zit er een geheime bonus in, een speciaal vliegtuig dat nog niet onthuld gaat worden. Elk vliegtuig zal eigen parameters hebben en, net als in het echt, anders aanvoelen als je er in vliegt.

Grafisch zal de game gebruik maken van een aangepaste Heroes of the Pacific engine en moet deze zo getweakt worden dat het een mooie game op de Wii gaat worden. De vliegtuigen krijgen veel losse onderdelen die in het echt ook bewegen tijdens het vliegen, zaken als ailerons, flaps en engine nozzles zullen ook ingame bewegen. Ook is elk vliegtuig twee keer gemodelleerd, een keer 'gewoon' en een tweede keer helemaal kapot. Het schademodel moet hierdoor een realistische feel krijgen.

Qua omgevingen zal er veel kapot te maken zijn, gebouwen, bruggen en vliegvelden zijn bijvoorbeeld allemaal aan te vallen en te slopen. De locaties in de game variëren van de Atlantics tot de Pacific en de Caribean.

De Wii biedt volgende de makers de ideale controls voor een game als deze (een arcade jet fighter). Op dit moment wordt er nog een beetje getest met welke configuratie men gaat werken (Wiimote als pointer voor je misseles of juist om je vliegtuig te besturen?). De geplande release is in maart 2007.