Nieuwe info Lost Odyssey

Bert (peristilius)
Hironobu Sakaguchi heeft in het Japanse blad Famitsu wat nieuwe informatie over Mistwalkers Lost Odyssey naar buiten gebracht, en over de demo die speelbaar zal zijn op de Tokyo Game Show. Het eerste nieuws zal bij veel gamers niet goed aankomen, de game zal namelijk op 30 fps gaan draaien.

Maar gelukkig is er ook wat leukere informatie bekend gemaakt, het schijnt dat de real time modellen uit de game er bijna hetzelfde als de modellen uit gerenderde filmpjes uit zullen zien. Ook is er wat interessante informatie over het battlesystem boven tafel gekomen, zo zullen vijanden de krachten van hun gevallen teamgenoten kunnen absorberen om extra sterk te worden. Sakaguchi heeft duidelijk gemaakt dat het spel een onsterfelijke hoofdpersoon heeft, een Game Over scherm zal je dus niet snel zien.

Sakaguchi is natuurlijk niet de enige man achter deze game, character designer Takahiro Inoue is momenteel druk bezig met het nalopen van alle modellen en Kiyoshi Shigematsu is hard bezig met het afronden van de tekst in de game. De tekst in de demo is door Shigematsu zelf geschreven. Aan de screens in het blad te zien wordt het een traditionele RPG, met Final Fantasy achtige menu's met commando's als Attack, Magic, Item en Run. Alleen dit simpele menu zal in de demo zitten.

De game moet ergens in 2007 uitkomen. Ten slotte wilde Sakaguchi nog kwijt dat de andere grote 360 titel van Mistwalker, Blue Dragon, zeker dit jaar nog uit moet komen. Archaic Sealed Heat (ASH) zal ergens in de eerste helft van het volgende jaar verschijnen. Van Cry On is nog helemaal geen datum bekend.

Houd tijdens de Tokyo Game Show FOK!games goed in de gaten voor meer informatie.