Interview over Marvel: Ultimate Alliance

J (SocialDisorder)
Activision zal de launch van de Wii bijstaan door onder meer Marvel: Ultimate Alliance uit te brengen. Deze game met zo'n beetje elk Marvel-karakter die je kan bedenken en vergeten wordt door een speciaal team voor de Wii ontwikkeld. IGN had een interview met de head honcho van dit team, Evan Skolnick.

Natuurlijk ging het interview deels over Marvel: Ultimate Alliance, maar de centrale hamvraag is natuurlijk: ondersteunt M:UA widescreen 480p? Helaas, 480p zal wel ondersteund worden, maar het beeldformaat zal ouderwets 4:3 zijn.

Een ander aspect van M:UA is de controller. Hoe verschilt de gameplay van de andere versies, en hoe wordt er gebruik gemaakt van de Wii-mote? Welnu, de designteams van de andere consoles kwamen knoppen te kort. Elke held zal 4 of 5 superpowers tot zijn beschikking hebben. Omdat er naast de standaard-acties nog maar 3 knoppen over waren, zijn de ontwikkelaars gedwongen om je als speler 3 superpowers te laten toewijzen aan een knop, en de andere twee werkeloos toe laten zien kijken.
Evan Skolnick en z'n team hebben hiervoor het volgende bedacht: gestures. Wil je Spidey een geconcentreerd kwakje spinnenweb richting vijand laten schieten? Beweeg je Wii-mote van links naar rechts. Wolverine claws-first laten duiken? Duw de controller naar voren.

In other versions of Marvel: Ultimate Alliance, you can only do two powers at a time and are required to remap powers to do the remaining three. With the gesture system designed for the Wii, you can do any super power at any time simply by performing the gesture for that power.

M:UA zal geen gebruik maken van WiiConnect24, en ook een online gameplay-element zal niet aanwezig zijn in M:UA. Ook is er een prijskaartje aan The Thing, Capt America en hun vriendjes gehangen: volgens Evan kun je voor ongeveer dezelfde prijs als GameCube-games Dr Doom terug naar z'n eigen dimensie schoppen, $49,99.