Cell-shaded plaatjes van Silverfall

David (Delraich)
Het is een onzekere tijd in de magische wereld van Nelwë. De ontdekking van stoom-energie zorgt voor de nodige opschudding en verwarring. Alsof dat nog niet genoeg is, besluiten de "Forces of Darkness" dat het tijd is weer eens wat onrust te stoken. Dit is het verhaal van de RPG Silverfall. Verwacht niet een diepe RPG als Arcanum (die min of meer hetzelfde magie vs. technologie principe gebruikte); Silverfall is een ouderwetse Hack and Slash game, in de trend van Dungeon Siege en Diablo. Jij gaat met je karakter en twee metgezellen er op uit om de wijdse wereld te ontdoen van allerlei gespuis. Je kan uiteraard kiezen of je een machtige magiër wil worden of wat meer op de technologie leunt.

Monte Cristo heeft gekozen om cell-shaded graphics te gebruiken. Dit geeft de game een wat meer cartoony uiterlijk. In het verleden pasten games als Zelda: The Wind Waker, XIII en Viewtiful Joe de techniek al met succes toe. Verder leunt Silverfall op de traditionele RPG features. Een klein aantal nummers en feitjes:


- 150+ creatures and bosses
- 130+ skills and spells
- Real-time streaming of universe minimises loading between regions
- Ragdoll physics and particle effects lend greater reality to spell effects
- A vast, open fantasy universe offering complete freedom, from the flying zeppelin city of Cloudworks to the mage volcano of Brazer

Vanaf oktober moet de game beschikbaar zijn.