Gameplay filmpje Panzer Command
Ook op het gebied van de gameplay neigt Panzer Command wat meer naar Combat Mission. Koios heeft gekozen voor een simultaan turn-based systeem. Niet alleen simultaan, maar ook met een zekere tijdsdruk; elke turn bestaat uit twee fasen van 40 seconden. In de eerste fase geef je orders en in de tweede fase reageer je op de bewegingen van de tegenstander en bepaal je je firing targets. Hoe dit in de praktijk precies werkt is nog niet helemaal duidelijk, ook door het filmpje niet. Het lijkt op het Combat Mission systeem, waarbij je je moves plant voor de volgende minuut of iets dergelijks en tijdens de uitvoer alleen nog wat kleine aanpassingen kan maken.
Koios zet met Panzer Command in op zowel op de wat "lichtere" wargamers als de zogenaamde grognards, de echte die-hards. De game beschikt dan ook over een gigantische hoeveelheid historisch correcte units en een hoop statistieken. Misschien dat Koios zo zijn hand overspeelt, omdat de doorsnee gamer zich niet graag door alle informatie en regeltjes heen worstelt, en omdat de grognards zich niet kunnen vinden in de semi real-time gameplay. Of Panzer Command een succes gaat worden, blijkt in juni. Matrix Games geeft de game uit, dus degenen met credit card kunnen er altijd aankomen. Of de game ook anderszins in Nederland beschikbaar wordt is niet bekend.
Het beloofde filmpje (directe link). Voor een minder directe link en wat meer info: link.