Screens van en een interview over nieuwe Turok

J (SocialDisorder)
In het kader van de E3 had IGN een interview met Josh Holmes van Propaganda Games over de nieuwe Turok-game, die voorlopig alleen voor de PS3 is aangekondigd.
In dit interview vertelt Josh onder meer dat de dino's in deze game een compleet eigen AI hebben, en hun eigen leventje zullen leiden, en alleen op de speler zullen reageren als daar aanleiding voor is.
quote
IGN: Can you give us an example of a typical scenario?

Holmes: In the demo that we'll be showing at E3, there's a section where you're sneaking through the jungle and you can hear enemies up ahead. From there you have the decision to open fire and go "guns blazing?" or do you use stealth and sneak up on them to keep enemies up ahead from knowing you're around?

We've also incorporated creatures into the game in an interesting way. The bulk of Turok is "human vs. human," but we use the environments and dinosaurs as wild cards for any given situation. You enemy can become a weapon, as an example. In our demo, we'll show off how you can take a tremendous foe like a T-Rex and use it against your enemies. This is the way it is in the whole game -- finding ways to manipulate creatures strategically to gain the upper hand.


Lees het hele interview hier.

Ook is er nog een drietal screenshots vrijgegeven die de Unreal 3.0 engine van Turok in actie tonen.