'Nieuwe Indiana Jones-game wordt levensecht'

Ferdi (FerdiT)
De nieuwe Indiana Jones-game moet, als het aan ontwikkelaar LucasArts ligt, de meest realistische Harrison Ford ooit neerzetten. Hiervoor heeft de gamesstudio de hulp ingeroepen van NaturalMotion, een bedrijf dat zich specialiseert in natuurlijke bewegingssimulatie. De techniek - genaamd euphoria - zorgt dat de bewegingen niet vooraf hoeven te worden gescript, maar worden gesimuleerd zoals een mens ze in het echt ook zou doen.

LucasArts: Imagine a swaying rope bridge. With euphoria in action, characters visibly attempt to balance themselves, their feet stumbling, their arms flailing, and their hands reaching for security as the unpredictable movements of the bridge threaten to send them plummeting to their doom. Perhaps they all survive. Perhaps they all fall. The use of euphoria means the action is not scripted, it is simulated, so you will never be able to predict exactly what will happen, no matter how many times you have experienced a certain scenario."

LucasArts benadrukt in het persbericht dat deze techniek alleen maar mogelijk is op de next-gen. De nieuwe Indiana Jones-game verschijnt volgend jaar op de PlayStation 3 en Xbox 360. Hoe realistisch Indie zich beweegt, is volgende week te zien. Dan onthult LucasArts de game op E3.