Uitgebreid interview over Crysis

Morthill
De website Computer and Video Games heeft een interview gepubliceerd met Cryteks CEO Cevat Yerli en lead game designer Bernd Diemar. In dit interview is redelijk wat nieuwe informatie omtrent de game Crysis naar boven gekomen.

Er zullen vier grote multiplayer modes zitten in Crysis; Tactical Deathmatch, Tactical Team Deathmatch, Tactical Capture the Flag en Power Struggle. In Power Struggle kunnen spelers nieuwe items unlocken zoals wapens en voertuigen - afhankelijk van wat je vindt en overneemt. Gevechten in deze mode zullen ook niet per definitie eindigen, je zult continu nieuwe dingen kunnen vrijspelen die de een wedstrijd zomaar kunnen doen omslaan. In alle modes is, zoals de naam al zegt, taktiek erg belangrijk.

Verder is er meer goed nieuws, Crytek is druk bezig geweest, en ze hebben de opvallende problemen met Lag en slowdown die Far Cry had opgelost.

Het is nog absoluut niet definitief dat Crysis niet naar de consoles komt.
"Right now there is no console version whatsoever because we have to showcase what we've learnt from Far Cry. And then in the future? Well, we'll see."

Het spel moet zo'n 10-12 uur aan storyline gameplay bevatten, dit zal door de gameplay en replay oplopen tot ongeveer 30-40 uur.
In de game zullen ook "Alien Mechs" voorkomen, deze zullen Hunters genoemd worden.

Er zullen ook een aantal nieuwe wapens in de game zitten. Naast de Gauss Rifle (gebaseerd op buitenaardse technologie), een SCAR, sniper rifle, rocketlauncher, granaten en C4, zullen ook twee andere wapens hun intrede doen. De een, het Icicle weapon, neemt luchtvochtigheid op, bevriest het water, en schiet het af als ijspegels. Het andere wapen stelt je in de mogelijkheid tegenstanders te bevriezen en vervolgens de ijssculptuur die overblijft in stukjes te rammen. Yerli sprak over nog andere wapens, maar daar wilde hij nog niet verder op in gaan.

Alles wat we tot nu toe gezien hebben aan beeldmateriaal, hoe mooi het ook was, het is niet wat de game uiteindelijk zal worden. Al deze beelden draaiden namelijk op DirectX9 met hardware die gewoon in de winkel te krijgen is. Daar waar de uiteindelijke game geoptimaliseerd zal zijn voor Directx10.

Over de release had Yerli te melden dat deze gewoon in de winter van dit jaar nog zal zijn. Eventuele vertragingen van Vista zorgen niet voor vertragingen ven Crysis.