Perrin Kaplan laat zich uit over de Revolution

Jeroen (washandje)
Perrin Kaplan, vice-president marketing van Nintendo Amerika, heeft wat uitspraken gedaan over de toekomst van Nintendo en met name ook de Revolution. Volgens haar zullen mensen, net als met de DS, gaan voor de bijzondere gameplay, niet de graphics en rekenkracht. Dit zou ook de reden zijn dat de verkopen van games afgelopen jaar zijn gedaald. Consumenten zijn aan iets nieuws toe.

Nintendo heeft daarom de strategie 'Blue Ocean' toegepast. In tegenstelling tot de concurrenten, die 'Red Ocean' toepassen, willen zij nieuw gebied verkennen - een markt creëren die nog niet bestond. Goede voorbeelden hiervan zijn volgens Kaplan Nintendogs, Animal Crossing en de Brain Games, die het allemaal zeer goed doen. Dit zal dus ook met de Revolution toegepast worden.

De reden dat Nintendo zo weinig over zijn nieuwe console bekend maakt is volgens Perrin Kaplan duidelijk; de concurrenten hebben in het verleden al vaker hun strategieën gejat en dit gaan ze nu niet nog een keer laten gebeuren. Zo zou Nintendo de eerste zijn geweest met een vierpuntsdruktoets op hun controller (de NES) zoals dit patent duidelijk maakt. Ook zou Nintendo de eerste zijn geweest met wireless controllers. De reden dat Nintendo geen HDTV ondersteunt is volgens Kaplan dat HD games zo onduidelijk worden op normale tv's dat ze niet meer goed speelbaar zijn. Omdat er nog maar een klein percentage van de huishoudens een HDTV bezit, heeft Nintendo ervoor gekozen om deze functie niet te ondersteunen.


Perrin Kaplan