Eerste boosterpack BF2 8 februari

Maarten (kepler)
DICE zal komende periode twee zogenaamde booster-packs uitbrengen. Deze boosterpacks bevatten allerlei nieuwe mappen, wapens en voertuigen. De boosterpack Euro Force komt op 8 februari beschikbaar en Armored Fury rond 28 maart. Per boosterpack zul je 10 dollar moeten neerleggen en ze zijn alleen te downloaden via www.downloader.ea.com.

Euro Force:

Deze pack zal een geheel nieuw Europees leger bevatten in drie nieuwe levels. Elke Europese soldaat krijgt een nieuw primair wapen, van de FNP90 tot de Benelli Tactical Shotgun. Er zullen ook vier nieuwe voertuigen inzitten waaronder de Eurofighter.

Armored Fury:

Bij deze pack ligt de focus op de grote mechanische slagvelden, naar de stijl van de El Alamein-maps in BF1942. Er zijn drie nieuwe levels en ook twee nieuwe voertuig-klasses. Attack jets en Recon Helicopters staan met deze pack tot je beschikking.



Ook zit er een nieuwe update aan te komen voor Battefield 2, namelijk Update 1.2. Hieronder kun je de lijst met verbeteringen zien:

- Server search filters now work properly
- All mines (Claymore, Anti-vehicle, C4) can now be picked up by the same class that dropped it by using the "G" key.
- Mines can no longer be destroyed with other explosives
- Flash bang effect radius decreased
- Added unlocks for Sniper and AT kits
- Fixed a bug in terrain rendering with night vision, whereby terrain was still dark in dark areas.
- Fixed a bug whereby mods that are not bf2 or not xpack permutate shaders every time a level is loaded.
- Fixed a bug whereby non-xpack mods cannot use xpack shaders.
- Fixed bug in TV guided missiles of Havoc helicopter
- Bug in MP7 fire rate fixed. Ammo count increased and mag count and damage decreased
- APC Update – "Chinese and MEC APCs can now shoot through penetrable materials". This fix was a miscommunication to the patch team. Chinese and MEC APC’s have been reverted and the LAV25 now no longer shoots through penetrable materials.
- Vehicles no longer disappear when viewed from some vehicles with a HUD (e.g. Tanks).
- Performance gain found in static mesh rendering.
- Detonation radius from grenade launcher explosions has been reduced.
- Grenade launcher projectiles now have a minimum time before arming.