Gamesindustrie haalt muziekindustrie in

Steven (Steeven)
Volgens DFC Intelligence zal de wereldwijde markt voor interactieve entertainment in 2010 groeien naar een omzet van 42 miljard dollar. Op dit moment is dat 28,5 miljard dollar. Deze interactieve entertainment bestaat uit console games, PC games, online games en games voor handhelds.

De president van DFC Intelligence, David Cole, zegt dat door de lancering van de Xbox 360 en de andere nieuwe consoles, de wereldwijde gamesindustrie in 2008 even groot zal zijn als de muziekindustrie.

Volgens Cole zijn het echter niet alleen de nieuwe consoles die zorgen voor de grote omzetcijfers. De handheldmarkt stijgt ook erg hard en de top PC games leveren meer geld op dan ooit, mede door de populariteit van online gamen en digitale distributie.

Tenslotte zegt Cole een reden gevonden te hebben voor het succes van de gamesindustrie:

quote
According to Cole, the key for success in the game business is recognizing the growing diversity among markets, platforms and business models. Furthermore, as console systems increasingly connect online, the game industry will become more like a network service business and less like a packaged goods industry. "The skill set of today's major players does not necessarily translate into success going forward and that could open up some opportunities for new market entrants," says Cole.