China verklaart game-verslavingen de oorlog

Rob (Keasis)
In navolging van de recente sterfgevallen bij extreme game-sessies heeft de chinese regering besloten dat enkele van de meest populaire games via een nieuw systeem zeer streng gecontroleerd gaan worden. Het gaat hier dan voornamelijk om de zogeheten Player versus Player (PvP) games waarbij de speler punten kan verdienen door andere spelers aan te vallen.

The Legend of Mir II, World of Warcraft en Westward Journey Online zijn drie van de elf games waarbij het nieuwe systeem al is ingevoerd. Iedere speler krijgt een persoonlijke identificatie code om in te loggen. Vervolgens houdt de game in de gaten hoe lang de speler onafgebroken met de game bezig is. Is de speler langer dan drie uur bezig, zal deze langzaam punten en de daarbij horende levels verliezen. Presteert de speler het daarna om alsnog door te spelen, zal na een totaal van vijf uur spelen het karakter van de speler gereset worden naar het laagste level.

Het is de bedoeling dat dit systeem binnenkort bij de alle chinese online games ingevoerd zal worden.