Specs Revolution bekend?

Tom (Pitom)
Langzaam maar zeker komen we steeds meer over de Revolution weten. Sommige dingen horen we rechtstreeks van Nintendo zelf, andere dingen komen naar voren via een 'lek'. Het nadeel van zo'n lek is vaak de onbetrouwbaarheid, het kan immers makkelijk verzonnen zijn door een grappenmaker.

Vandaag was het weer zover, op het forum van gamespot is er iemand die pretendeert werkzaam te zijn bij Factor 5 (deze studio heeft onder andere Star Wars: Roque leader gemaakt). Aangezien developers games moeten maken voor de console, is het niet vreemd dat zij inmiddels de specs (technische specificaties) weten.

Afijn, deze persoon heeft het volgende gepost:


System 1 Modified
CPU:
1 IBM Custom PowerPC 2.5 GHz with 256 KB L1 cache and 1 MB of L2 cache (an L3 cache is rumored). It?s Dual Threaded

13 billion dot product operations per second

Revolution GPU:

ATI Custom based RN520 core.

GPU core at 600 MHz. Will support up to 2048x1268 resolution, HD support is still being decided. Will have 256 MB?s of 1T-SRAM

32 parallel floating-point dynamically scheduled shader pipelines.

Polygon Performance: 500 million triangles per second theoretical, average in game would be around <100 Million/sec>

Shader Performance: ~50 billion shader operations per second

Revolution memory: 512 MB of 700 MHz 1T-SRAM


Waar of niet waar?