"De revolution controller kan ons marktleider maken"

Arjen (Mr_Belvedere)
Zo sprak Jim Merrick, Nintendo Europe's marketingdirecteur.

Nou is het voor een marketingafdeling natuurlijk fantastisch als ze leuke uitspraken kunnen doen, maar is bovenstaande uitspraak niet wat al te gewaagd? Merrick vindt van niet.

"We hebben heel lang gesproken over hoe we gamespopulatie kunnen uitbreiden en we barrières kunnen doorbreken. Met deze nieuwe controller gaan we dit bereiken.

We hebben formidabele tegenstanders en ik ga geen grote uitspraken doen, maar de Revolution geeft ons de mogelijkheid nieuwe groepen consumenten aan te spreken die voorheen nog nooit bereikt zijn.

En het spreekt ook hardcore gamers aan, samen met de mogelijkheid om een hele hoop mensen terug aan het gamen te krijgen."

Merrick verwacht dat de grote concurrenten zullen geinpsireerd raken door de simpele controller. "We staan op het punt 20 jaar design aan controllers weg te gooien, waar Nintendo mee kwam, en een nieuwe weg in te slaan."

Merrick verwacht geen verdere problemen met de verschillende formaten televisie en beeldschermen over de wereld. "It works with LCD's, plasma screens, projectors... Everything. I guarantee it."

Nintendo koos er bewust voor geen games te laten zien op de Tokyo Game Show, omdat men bang was dat de kijkers het te veel over polygonenaantallen zouden hebben.

En alhoewel de Revolution controller één van de grootste troeven is die Nintendo op dit moment heeft, beweert Merrick dat er nog meer nieuwe dingen aan zullen komen.

"Let's just say we have more surprises in store."