Info over de Battlefield 2 v1.1 patch
De patch zal in ieder geval bevatten:
*160+ bugfixes.
*Een volledig nieuwe server browser met ondersteuning voor "favorieten", "geschiedenis".
*Squad leaders krijgen bericht als iemand zich bij zijn gesloten squad wilt voegen.
*Special Ops krijgen punten als ze de radar, artillery of UAV van de tegenstander kunnen vernietigen.
*De Support-, Medic- en Engineer-klasse krijgen een limiet op het aantal punten dat zij kunnen verdienen door 'hulp' te bieden aan andere spelers. Deze klassen kunnen wel gebruik blijven maken van hun kit, ze zullen echter niet onbeperkt punten blijven krijgen. (Dit word ook wel anti point-farming genoemd).
*Je kan zien welke spelers er met jou in een voertuig zitten.
*In- en uitzoomen op de kaart wordt aangepast aan de mapgrootte.
*Teamkills worden op een nieuwe manier geregistreerd en afgehandeld. Zo wordt het bijvoorbeeld onmogelijk om teamkills te krijgen voor bijvoorbeeld het neerhalen van een helikopter die vervolgens op een groep teamleden neerstort.
*De transport-helikopter wordt aangepast. De Black Hawk krijgt minder krachtige onboard miniguns. Ook zal het niet meer mogelijk zijn de helikopter in de lucht te blijven repareren.
*De ticketratio van een ranked server wordt afhankelijk gemaakt van het maximum aantal spelers. Momenteel is de ticketratio afhankelijk van de mapgrootte.
Ook werkt DICE nog aan andere features, of deze ook in de V1.1 patch zullen zitten is echter nog niet bekend:
*De serverside software zal worden uitgebreid met "reserved slots". Clanmembers kunnen op deze manier altijd op de server spelen. Deze gereserveerde spelerslots zullen tot maximaal 20% van het totaal aantal slots in beslag nemen en zijn altijd gereserveerd.
*Beginnende spelers zullen sneller in rank zullen stijgen en een unlocked weapon erbij krijgen. Dit werkt met terugwerkende kracht en alle spelers zullen waarschijnlijk minimaal één rang stijgen.
De V1.1 patch zal eerst intern worden getest en vervolgens overgedragen aan een closed beta groep. Hier zal de patch op verschillende systemen getest worden en gekeken of hij overal even goed werkt.
