[Update] Revolution controller patent bekend

Martijn (Tain)
Update 23:00
Het bericht blijkt helaas valt alarm te zijn, dus het is weer afwachten totdat er weer wat nieuws naar buiten komt over de Revolution.

At first glance the patent document’s complicated technical jargon describes gyroscopic tilt technology and an LCD screen - features commonly mooted for Nintendo’s top-secret new Revolution controller - however closer inspection reveals that the listing is actually from technology Nintendo filed back in 2003.

While at first excited from potentially new confirmation of what the Revolution’s controller would finally deliver, certain things - other than the date - just didn’t add up.

Hidden deep in the depths of jargon few would bother to read to, details of cartridges and CPUs complicated matters. While potentially this could have been describing some sort of extra power for the Revolution controller, it is actually describing tilt technology for a game that makes use of Game Boy Advance and Gamecube compatibility.

Oorspronkelijk bericht:
Nintendo heeft een patent aangevraagd voor een "handheld gaming device" waar de hoofdzaak ligt op een gyroscopisch controle mechanisme. De beschrijving van deze functie staat als volgt in het document: "a tilt sensor provided on the housing, a viewpoint coordinates determination mechanism for determining viewpoint coordinates in accordance with an output value of the tilt sensor"; wat er in het kort op neer komt dat de bewegingen die gemaakt worden met de controller invloed hebben op wat er op het scherm gebeurt.

Naast deze gyroscopische functie behandelt het document ook het bestaan van een LCD scherm en de knoppenindeling van de controller. Het d-pad bevindt zich aan de linkerkant evenals de start- en select-knoppen. In het midden is het LCD scherm geplaatst en aan de rechterkant bevinden zich de A- en de B-knoppen. Aan de bovenkant zijn de L- en de R-knoppen te vinden respectievelijk aan de linker- en rechterkant. Zoals in deze beschrijving valt te lezen vervalt de analoge stick compleet en neemt de gyroscopische functie de analoge stick.

Verder staat er in het document dat de controller een CPU bevat, een LCD controller, werkgeheugen en videogeheugen. Een LCD controller conformeert eigenlijk het bestaan van een LCD touchscreen scherm op de controller en de CPU zou het mogelijk maken om op de controller eigen grafische dingen te laten zien zoals mini-games.

Op de controller zit ook een cartridge slot, dat waarschijnlijk dienst doet als memory card slot en in het document staat het volgende: "A desired cartridge is connected to the connector as a preparation for starting a game. As a result, the player (user) is allowed to play his/her desired game by changing the cartridge".

Nu dit bekend is over de controller zullen hopelijk de eerste echte plaatjes van de controller tevoorschijn komen.