Nieuwe info en trailer van Elder Scrolls IV: Oblivion

Alex (Lexie)
De uitgebreide trailer die te zien was op de E3 van de opvolger van Morrowind is nu ook te downloaden van de site van Bethesda Software. Ondertussen is er ook weer wat meer bekend over de game zelf:

De game is gebouwd op een geheel nieuwe engine en is alweer drie jaar in ontwikkeling.
Er is meer dan vijftig uur aan gesproken dialogen te vinden in de game. Patrick Stewart, wel bekend van Star Trek, heeft de stem ingesproken van de keizer van het land.
De oppervlakte van de wereld moet zo'n zestien vierkante mijl worden waarvan ongeveer de helft bos wordt. Gelukkig heb je de beschikking over een kompas dat interessante objecten in de omgeving aanwijst.
Objecten in de omgeving zijn te gebruiken en daadwerkelijk te manipuleren. Voorwerpen kunnen weggegooid worden en creatief ingezet worden om de tegenstanders te vervelen.
Gedrag wordt zo min mogelijk gescript, NPC's zullen gebruik maken van zogenaamde "Radiant AI". Dit houdt in dat NPC's niet de hele tijd wat staan te lummelen maar daadwerkelijk bezig zijn met het vervullen van hun behoeftes.
Het is (vanzelfsprekend) weer mogelijk om je karakter helemaal naar eigen wens te maken.
De tijd in de game verloopt volgens een normale 24-uurs cyclus. Wil je 's nachts om twee uur iemand ontmoeten, dan zul je toch echt je nest uit moeten (of moeten rommelen met je systeemtijd).

Elder Scrolls IV: Oblivion staat gepland voor het eind van dit jaar en zal uitkomen voor zowel de PC als de Xbox 360.