GameCube-eigenaars gamen het meest

Astrid (lizardtattoo)
Phoenix Marketing International (PMI) is een marktonderzoeksbureau dat onder andere het gamegedrag van de gemiddelde consument in kaart brengt. Op basis van een langdurig onderzoek onder 50.000 huishoudens met een console hebben ze berekend dat in het gemiddelde Amerikaanse huishouden zo'n twee uur per dag doorgebracht wordt met gamen, of dat nu op de PC, console, of een handheld is. De mensen die meededen met het onderzoek spendeerden zo'n vijf uur per week aan gamen, de andere leden van het gezin samen zo'n acht uur per week.

Opvallend is dat huishoudens waarin een GameCube aanwezig was significant meer tijd "kwijt" waren met video games dan huishoudens met een PlayStation 2 of Xbox.

"De resultaten van dit onderzoek zijn geweldig nieuws, zeker nu analisten dit jaar matige verkoopresultaten hebben voorspeld. Het wijst erop dat consumenten nog lang niet uitgespeeld zijn, misschien zijn ze gewoon uitgekeken op wat er nu beschikbaar is," aldus Senior Research Manager David Pluchino.

Waarom mensen met een GameCube meer tijd doorbrengen achter hun console, en hoe groot dat verschil dan precies is, is niet bekend gemaakt.