35 miljoen euro voor de Nintendo DS

Roy
Nintendo is van plan om een flinke marketing campagne te houden voor de Nintendo DS. Het budget is gepland op zo'n 35 miljoen euro. De complete campagne omvat de slogan "Touch Me!" en omvat reclames op TV, in bladen en in winkels. Tevens zal er gezorgd worden dat iedereen de mogelijkheid heeft om de games te proberen.
"[...]
The touch screen empowers players by offering direct, fast and precise control over the world they are playing in - all at the power of the fingertips. Touching is, of course, one of our 5 senses but it is the concept of having power at your fingertips that has formed the rationale behind the Nintendo DS marketing campaign - what would happen if you could control everything around you in the real world with the touch of your finger!
[...]"


Alsdus Jim Merrick, Senior Director European Marketing Nintendo of Europe.

De Nintendo DS zal op 11 maart te koop zijn voor een prijs van nog geen 150 euro. De complete launch line-up bestaat uit de volgende games: Super Mario 64 DS (Nintendo), WarioWare Touched! (Nintendo), Pokémon Dash (Nintendo), Polarium (Nintendo), Tiger Woods PGA Tour (EA), The URBZ: Sims in the City (EA), Spider-Man 2 (Activision), Project Rub (SEGA), Mr. DRILLER: Drill Spirits (Namco), Rayman DS (Ubisoft), Asphalt Urban GT (Gameloft/Ubisoft), Sprung: The Dating Game (Gameloft/Ubisoft), Zoo Keeper (Ignition), Ping Pals (THQ) en Robots (Vivendi).

Ook titels als Yoshi's Touch & Go, Mario Kart DS, Another Code en Jam with the Band staan gepland om snel te releasen.