[UPDATE] Info over Age of Empires 3 + screens

Maarten (kepler)
Vlak voor de officiële aankondiging heeft IGN een interview met de makers van Age of Empires 3. Het interview heeft best een hoog kwijlgehalte en wordt geïllustreerd door 3 screenshots. Hieronder volgt een samenvatting van het interview:

De titel van het spel is gewoon Age of Empires 3 en het zal geen ondertitel bevatten. De tijdlijn van het spel loopt van het einde van Age of Kings tot aan het industriële tijdperk. Het doel van het spel is het veroveren van de "Nieuwe Wereld". De reden voor dit tijdperk is dat het goed bij de gameplay past: het ontdekken van nieuwe gebieden, het stichten van nieuwe dorpen en ook zijn in die tijd de fundamenten voor oorlogsvoering niet drastisch veranderd.

Er zullen acht bevolkingen in het spel aanwezig zijn waaronder Spanje, Engeland en Frankrijk. Elk van deze bevolkingen heeft zo zijn eigen specialiteiten om andere gebieden mee te veroveren. De verhaallijn zal meer lijken op Age of Mythology dan op die van Age of Kings. Er zullen verschillende bekende oorlogen uitgevochten worden, maar ook zullen er nieuwe veldslagen toegevoegd worden. Er werken zes mensen full-time aan de verhaallijn, tegenover één persoon bij Age of Kings.

Ze hebben alle game-mechanics opnieuw opgebouwd (zoals het combat-systeem en het economie-model). Maar ze hebben nog wel de feeling behouden van alle andere Age-games. Age of Empires 3 zal nog frisser en innovatiever aanvoelen dan Age of Mythologie, terwijl ze toch terug gaan naar de originele Age-series.
Vooral het combat-systeem is vernieuwend. Er is veel detail te vinden: zo is het mogelijk om gaten in de zeilen te schieten, om troepen met een kanonschot in een ravijn te laten vallen en wanneer een hoog gebouw instort zullen er ook slachtoffers vallen op de grond. Ook de bevolkingslimiet zal worden verhoogd waardoor gigantische legers mogelijk zullen zijn.
Het spel zal gebruik maken van de engine van Age of Mythology, maar deze engine is eigenlijk geheel verbouwd omdat ze inzagen dat ze grafisch gezien grenzen wilden verleggen. Volgens de makers heeft dit spel meer grafische toeters en bellen dan elk ander spel op de PC op dit moment. Terwijl de gameplay het belangrijkste element blijft in het spel hebben ze toch het grootste deel van de tijd besteed aan de grafische kant.

Er zal ook sprake zijn van Multiplayer, maar daar kunnen ze nog weinig over vertellen, behalve dat inside-out-matchmaking erin zal zitten. Ze zijn al een aantal jaren bezig met ontwikkelen, maar geven nu pas info uit om te zorgen dat de fans niet te lang uitkijken naar dit spel. Een release datum is er nog niet, maar het spel zal niet lang op zich laten wachten.

Update






De rest van de nieuwe screens zijn hier te vinden.